13 comentarii la “Dacă ai avea puterea să schimbi ceva ai face-o?

  1. Pingback: Dacă ai avea puterea să schimbi ceva ai face-o? « Giura Iulian | BunDeCitit.ro

  2. Nu aș schimba nimic! Poate mi-aș da ceva mai mult curaj. Și nu aș mai lăsa pe nimeni să se bage in relațiile mele. Dar au fost și astea două lecții de învățat cu șuturi în fund.

    • Pacat ca nu vrei sa schimbi nimic, lumea nu mi se pare perfecta. Dar totul incepe cu pasi mici si de la o idee, deci in primul rand trebuie sa ne schimbam noi (chiar daca un pic de curaj e singurul lucru de care avem nevoie).

      • Eu ma refer strict la persoana mea. Mi-as da ceva mai mult curaj. In rest, daca as schimba un lucru cat de mic, nu as mai fi eu. Si apoi, de ce sa incerc sa schimb ceva? Poate lumea nu trebuie schimbata, poate trebuie sa o accept și sa incerc sa o ajut asa cum este.

  3. cu totii schimbam ceva chiar daca suntem sau nu constienti de asta. lucrurile sunt mult mai complexe pentru ce ai mentionat tu in text insa eu as schimba ceva, la nivel micro, pentru comunitate

    • Mi se pare ca mai degraba faci ceva sa iti fie tie bine, daca ar fi sa ai putere. Din cauza asta suntem in cacat pana in gat, ca toti aia care pot sa schimbe ceva prefera sa nu o faca.

      • normal ca aia cu putere (inclusiv financiara) nu fac nimic. sau mai bine zis si aia tot pentru binele lor fac.

  4. Depinde de schimbare… Cati oameni „mari” au facut schimbari majore pentru ca „le statea in putere”, crezand ca fac un bine, si defapt au ajuns sa genereze mai mult haos si rau – Hitler, anyone?
    Cand trecem insa in registrul penibilului cu problema nepasarii, si lasam sa ne fie deliberat rau pentru simplul fapt ca „la ce sa ma obosesc sa fac io ceva daca nimeni nu face nimic?” discutam de cealalta extrema.
    E un cliseu deja ca avem nevoie de initiativa si este nevoie de oameni cu initiativa, pentru ca doar prin initiative putem schimba ceva – dar iarasi, pentru asta nu ar trebuite incurajate initiativele? Pentru ca toata lumea sta paranoica si stresata ca la prima greseala vine si penalizarea… Si sa fim seriosi, daca stam ca pe ace mai suntem incurajati sa riscam, si implicit sa preluam initiativa?
    Imi amintesc de o intamplare (povestita de altcineva desigur), prin care un profesor universitar discuta cu un fost student aflat atunci la ceva institut mare de prin State. Si fostul domn-student relata foarte relaxat cum a reusit sa strice ceva componenta de… sa zicem $3.000. Bineinteles ca profesorul a pus problema de forma „pai si ce se intampla acuma, iti trag astia suma aia din salar?”. Si cea mai tare a fost replica – „Numa’ pentru atata sa imi traga din salar? Asta nu-i nimic – un coleg a reusit sa arda ieri ceva placa de vreo 10 ori mai scumpa. Da’ nu ii bai, ca fonduri sunt destule, si din 10 experimente, daca unul macar reuseste, isi scot banii imediat”.
    Bine, povestea poate pare un pic exagerata, dar asa reusesc companiile mari sa iasa pe piata cu produse noi si inovative, incurajand in aceasta directie angajatii – si sa nu uitam, poate ca „noi cei tineri” suntem putin mai neexperimentati si facem ceva mai multe greseli, dar in acelasi timp stam mai bine la capitolul creativitate.
    Si ma opresc aici, ca iarasi am exagerat cu cat am scris :)) Foarte buna tema, Iulian, scris frumos si lejer ca intotdeauna, si sper ca nu am luat-o eu prea tare pe aratura cu povestile mele.

  5. Pingback: Recomandări pe apa sâmbetei- 6 « Momentul meu

Lasă un răspuns

